Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The notion of American patriotism as deployed in the US political arena
Mukařovský, David ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Tato práce je zaměřena na zkoumání různorodosti významu patriotismu v americké politické sféře. Teoretická část se soustřeďuje na aspekty patriotismu specifické pro Spojené státy- americká výjimečnost a Slib věrnosti-a na typy patriotismu obecně. Praktická část je věnována vykreslení představ tří předních amerických politiků o patriotismu. Jsou to muži, mezi kterými je mnoho ideologických rozdílů: prezident Donald Trump, zesnulý senátor John McCain a bývalý prezident Barack Obama. Jejich názory na patriotismus jsem zjišťoval především rozborem jejich proslovů, ale v některých případech také čtením jejich tweetů, poslechem rozhovorů s nimi a čtením článků. Má hypotéza byla, že při porovnání jejich představ o patriotismu zjistíme, že všichni tři muži neprosazují podobný druh patriotismu. Tato hypotéza je dle mého jasně potvrzena v závěru, kde v rámci konečného srovnání upozorňuji na mnoho rozdílů, některé z nichž jsou zásadní, mezi patriotismem Trumpa a zbylých dvou politiků. Klíčová slova: americký patriotismus, americká výjimečnost, Donald Trump, John McCain, Barack Obama
Political marketing and presidential election in USA
Vašková, Eva ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Dušková, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zaobírá tématy politického marketingu. V úvode je stručný popis americké společnosti pomocí demografických, rasových, sociálních a náboženských prvků. Dále se práce zaobírá veřejným míněním a politickou socializací jednotlivců. Přes politickou ideologii popisuje politické rozdělení Ameriky na liberály a konzervativce. Dalšími tématy jsou strategie v politice, plánování politické kampaně a marketingová komunikace v politice. Druhá polovina diplomové práce je věnovaná analýze prezidentských voleb v USA v roce 2008. Začíná popisem jednotlivých kandidátů, Baracka Obamy a Johna McCaina. Pokračuje představením klíčových prvků jejich předvolebních kampaní. Samostatná kapitola se věnuje prezidentským debatám, které jsou hodně populární v americké společnosti. Kromě hlavních představitelů se práce věnuje i viceprezidentským kandidátům a manželkám prezidentských kandidátů. Závěr práce je věnován finanční stránce prezidentských voleb a sponzorstvím kandidátů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.